تدریس زبان انگلیسی تجاری از زبان عمومی انگلیسی متفاوت است این مطلب نکات کاربردی جهت تدریس زبان تجاری انگلیسی را تشریح میکند.
بسیاری از مدرسان انگلیسی احساس میکند بادانش زبان انگلیسی میتوانند زبان تجاری انگلیسی تدریس کنند. درواقع جهت آموزش به دانشجویان علاوه بر مهارتهای زبان انگلیسی عمومی، اطلاع از فضای کسبوکار نقش مهمی در تدریس زبان انگلیسی تجاری دارد.
در ادامه به تشریح 5 نکته در تدریس زبان انگلیسی میپردازیم.
1-فهمیدن، آنچه دانشجویان به دنبال آن هستند.
شما در ابتدای دوره باید با دانشجویان در خصوص اهمیت موضوعات مدنظر و اهداف آنها در یادگیری زبان تجاری انگلیسی صحبت کنید این درواقع تعیین مهارتهای مورد انتظار نظیر نوشتن ایمیل تجاری، مکالمه تجاری ، مذاکره تجاری ، جلسات تجاری به زبان انگلیسی و … است.
پسازآن تجزیهوتحلیل صورت گرفته و تجارب مدرس در نحوه دستیابی به اهداف مدنظر به اشتراک گذاشته میشود.
2-شفاف نمودن زمینههایی که دانشجویان از زبان انگلیسی در آن استفاده مینمایند.
بخش زیادی از فرآیند تجزیهوتحلیل نیازها باید بحث در مورد زمینههایی باشد که دانشجویان به آن نیاز دارند نظیر:
چرا آنها انگلیسی باید یاد بگیرند؟
آنها در کار خود با شرایطی در ارتباط هستند؟
مثلاً کسی که زبان انگلیسی را یاد میگیرد تا مهارتهای ریاضی را بکار گیرد نیازهای متفاوتی دارد نسبت به کسی که زبان انگلیسی تجاری را یاد میگیرد تا بر تیم های کاری نظارت داشته باشد.
این موضوع به شما کمک مینماید تا بتوانید در زمان تدریس بر حوزه موردنظر دانشجویان تمرکز نمایید البته شما باید در حوزههای تخصصی دانشجویان مطالعات و تحقیقاتی قبل از برگزاری دوره انجام دهید.
3-با سطح انرژی بالا ،بهصورت حرفهای دوره زبان تجاری انگلیسی را تدریس کنید
به روش کسبوکار ، زبان تجاری انگلیسی تدریس کنید این بر تدریس و رفتار شما تأثیر میگذارد با توجه به اینکه مخاطبین شما افراد باتجربه میباشند موارد زیر را جهت برگزاری یک تدریس موفق اجرا نمایید :
با مطالعه قبلی در خصوص حوزه موردنظر ، جلسه را برگزار نمایید
پوشش شما مناسب با فرهنگ و رفتار مخاطبین باشد
زمان صحبت کردن دانشجویان در کلاس زبان انگلیسی تجاری بسیار بالاتر است بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرصتهای زیادی برای فعالیتهای مشارکتی و تمرین گفتگو وجود دارد .
4-محتوای خود را باعجله انتخاب نکنید
همانطور که در کلاس عمومی انگلیسی، دانشجویان انتظار دارند شما محتوای آموزشی به کلاس بیاورید تعداد زیادی کتاب و منابع آنلاین در دسترس است اما مهم این است که محتوای آموزشی را انتخاب کنیم که بر اساس نیازها و انتظارات دانشجویان انتخابشده و به تدریس شما، اعتبار دهد.
احتمالاً مهمترین منابع ، محتوایی است که نیاز به خواندن و درک داشته باشد نظیر جزوات، ایمیلها، گزارشها و پارووینت ها، فیلم دانشجویان انتظار دارند برخی از این محتواها را در اختیارشان قرار گیرد.
5-انعطافپذیر باشید و مشکلات را پیشبینی کنید
در دورههای زبان تجاری ، کارشناسان و مدیران سازمانها شرکت میکنند و هماهنگی جهت برگزاری دوره بسیار مشکل است و در بسیاری از مواقع زمانهای برنامهریزیشده از قبل، بنا به مشغلههای کاری این افراد لغو میشود.
بیشتر این افراد دورههای خصوصی زبان انگلیسی تجاری درخواست مینماید البته سطوح کارشناسی در دورههای عمومی در محل سازمان یا در مؤسسات نیز شرکت مینمایند.
بدین منظور بهتر است جهت مدیریت بهتر در برنامهریزی دورهها توسط مدرس، برنامه لغو دوره تا 24 یا 48 ساعت قبل از دوره به شما اطلاع داده شود.
تدریس زبان انگلیسی تجاری میتواند بسیار جالب و باارزش باشد اگرچه برای تدریس علاوه بر تسلط به زبان عمومی ، نیازمند آشنایی بامهارت و تکنیک های مدیریتی است.
این مطلب توسط سایت زبان تجاری منتشرشده است.
انتشار مطلب با ذکر نام زبان تجاری و سایت www.businesslanguage.ir بلامانع است